Het proces van het ontwerpen van een game.

Posted on

Zelf heb ik het altijd super interessant gevonden. Het proces van het ontwerpen van een game. Wat er allemaal bij komt kijken en dat creativiteit en technologie eigenlijk geheel samen komen. Hoe gaaf is dat? Maar toch vraag ik mij altijd wel wat dingen af. Omdat je natuurlijk met super veel rekening moet houden.

De juiste kleurensamenstelling.

Hier denkt niet iedereen gelijk over na, maar het is best een belangrijk onderdeel. De samenstelling van de kleuren die gebruikt worden. Het moet wel goed overkomen en niet alleen maar vloekende kleuren bij elkaar zijn. Je krijgt al een prikkels binnen met het spelen van een game, en om dan gigantisch veel felle kleuren te zien, wordt het er niet beter op. Dus het is belangrijk om een goede samenhang te hebben tussen felle en neutrale kleuren. Want zo komt er een goede balans en wordt die grote lading prikkels iets afgezwakt.

Geschikt voor elke computer.

Dit is misschien wel een van de belangrijkste onderdelen. Want het is het spel uiteindelijk geschikt om op elke gaming PC te spelen? Hij moet niet te zwaar zijn, zodat hij natuurlijk ook niet continue vast loopt. Dat is zonde en wekt alleen maar frustraties op bij de spelers. Want ja om eerlijk te zijn, zelf zou ik ook bloed chagrijnig worden als iets telkens vast liep en je niet goed verder kan.

Mooie beelden.

Iets wat het gehele spel natuurlijk aantrekkelijk maakt zijn de mooie beelden die er in voor komen. Klopt het wel met een realistisch beeld? Wordt je door de beelden helemaal het verhaal in gezogen? Is het ook aantrekkelijk om naar te kijken? Want ja, om nou ergens naar te kijken wat niet heel aantrekkelijk is, daar wordt niemand blij van. En ook nog, je houdt het dan niet uren vol. Dus aantrekkelijke beelden is ook een onderdeel van het spel waarom mensen het uren kunnen spelen.

Het verhaal.

Ja, je verwacht het misschien niet. Maar in elke game, zit er wel een verhaal. Misschien niet allemaal even diepgaand, maar er zit werkelijk een verhaal in. Want waarom zou je anders verschillende missies uitvoeren of bepaalde personages kapot schieten? Wanneer het een goed verhaal heeft, vinden mensen het leuk. Net als een goede film. Klopt het verhaal niet? Dan kijkt er ook bijna niemand naar.

Wanneer deze punten goed samen hangen, dan ben je in bezit van een goede game. Maar hoe het maken precies in elkaar zit? Daar heb ik nog geen idee van.

Geef een reactie